måndag 29 oktober 2012

När Sverige var mitt land

Sverige är inte längre mitt trygga fina hemland. Det är mer som "Dårarnas Paradis", som en arg äldre granne sa en gång. Politikerna har skänkt bort mitt land till ett annat folk. Ett folk med helt andra värderingar, en helt annan etik och moral. Helt annorlunda.

Om detta skriver Frank i en dikt i NT den 25 oktober 2012:
När Sverige var mitt land fick man jobb på Arbetsförmedlingen.
När Sverige var mitt land kunde man ta ut pengar på banken.
När Sverige var mitt land gick skolorna inte i konkurs.
När Sverige var mitt land var Volvo en svensk bil.
När Sverige var mitt land lekte barnen utomhus.
När Sverige var mitt land mördade man inte varandra på gatorna.
När Sverige var mitt land lämnades inte de gamla att dö nakna i sin egen avföring.
När Sverige var mitt land fanns det rött och blått.
När Sverige var mitt land fanns det rätt och fel.
När Sverige var mitt land.
Frank
Jag sörjer mitt förlorade land.

Islam är problemet - inte de som varnar för islam. Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar