måndag 26 mars 2012

Klokt om hotet från islam

I Världen idag skriver Nasrin Sjögren klokt om hotet från islam. "Varför dog Gabriel, Arieh och Myriam?"
Det här är ord inga visor. Klarspråk. Hon har själv flytt från det.
"Varför dog de? Var det för att Israel för ett orättfärdigt krig mot Palestina? Var det för att Frankrike förtrycker muslimer med burqaförbud? Eller var det för att Mohammed Merah, en illasinnad man, föjde en ond ideologis påbud om att föra krig mot de otrogna, vare sig de är barn eller soldater?
Islamkramarna i Europa envisas med sina verklighetsfrånvända artificiella tankebyggnader om socioekonomiska faktorer och trötta ideologiska 'analyser'. Där offret i slutändan alltid är den förhärdade mördaren, om han bara heter Mohammed och är född i ett muslimskt land.
Skurken är enligt samma logik den västerländska majoritetskulturen. För att den har oförskämdheten att hålla fast vid sådant som demokrati och individuellt människovärde, i stället för teokrati och identitetspolitik.[...]
Hur många terrordåd, shariakontrollerade områden och balkongflickor måste till innan islamkramarna vaknar? De vägrar att erkänna islam som det brännande hot mot västerlandet det är. De kommer att offra jude efter jude, flicka efter flicka, lag efter lag, moralisk princip efter moralisk princip,  kvarter efter kvarter. Ända tills allt det oskuldsfulla, vackra och dygdiga i vår kultur är borta.
Ytterst kommer denna strategi leda till den västerländska civilisationens undergång. Islam är en direkt människofientlig och totalitär religiös krigsideologi med världsherravälde som uttalat slutmål. Iranierna upptäckte det för sent efter den islamiska revolutionen år 1979.
Det är skälet till att jag flydde från mitt hemland. Jag vill inte se det upprepas i Sverige. Denna gång står jag kvar och försvarar den frihet och människokärlek jag tror på. Jag vägrar att fly en gång till."
Har du några argument mot detta? "Allas lika värde" räcker inte här heller.

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

1 kommentar:

  1. Varför jag stöder Eretz Israel är för det är den ända demokratin i mellanöster. Staten Eretz Israel har inte rätt i allt det gör. Och det finns medborgare som är i mot. Men dem blir inte mördade som i dem muslimska länderna. Islam kan inte byggas på en västerländsk demokrati. Utan den är totalitär och tränger hela vägen in i det privata. Kvinnan är en handels vara precise som en kamel eller åsna. Shalom Erezt Israel.

    SvaraRadera