onsdag 28 mars 2012

"Man är extra tuff mot svenskarna."

I Axess | Magasin Rapport från en belägrad stad berättar en invandrare som bor i Malmö om hur det faktiskt är:
"...kom till Sverige 1993, som flykting från Sarajevo. Idag bor han på Holma, ett av de områden där skottlossningar har ägt rum och gängen slagit rot. Han driver Shellmacken vid infarten till området.

Jag känner massa kriminella. De hamnar i häktet en dag. Inget straff. Och de vet att det inte kommer att hända något. Det är ofta invandrare, yngre. Från Holma, Rosengård. Föräldrarna är inga förebilder, har inte tillfört något. Inga jobb, ingen utbildning. Det blir alltså inga konsekvenser, varken från samhället eller föräldrarna.
– Du bor på Holma, där det varit oroligt med flera skjutningar …
Det är som i övriga Malmö, spänt. Men det är oftast de kriminella som drabbas, sällan de vanliga. Det värsta är att alla vet vem det är. Folk som kommer från Balkan, östländerna, Irak, Iran, för dem är det normalt att uppnå saker med våld. När de kommer hit, sitter det kvar. Helt normalt. Vi är mer så, det är temperamentet. Vi kan sitta tillsammans, dricka, ha det trevligt. Så tänder det till. Du vill vara störst. Någon skjuter någons bror. Man kan aldrig erkänna någon förlust. Jag ska vara den sista som dödar. Då har jag vunnit och allt får användas. Det är den inställningen.
– Har du upplevt någon rasism i det svenska samhället?
– Nej, aldrig. Det är svenskarna som råkar ut för det, rasism. Man är extra tuff mot svenskarna."
Normalt med våld. Den som dödar sist har vunnit. Det är temperamentet. Folk från Balkan, östländerna, Irak, Iran. 


En annan invandrare säger: "...vi måste alla säga Stopp! nu."

Behöver jag säga mer? Det är politikerna jag anklagar. Det är deras fel att Sverige är i fritt förfall. Och det kommer att bli ännu värre innan det kan bli bättre. Svenska folket måste vakna. Läs hela artikeln!

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar