måndag 26 mars 2012

Om invandringens negativa sida

 Bra skrivet av Stefan K på Avpixlat: Den stora förnekelsen
"Migrationsverket hävdar i en relativt ny prognos att mellan 110 000 och 115 000 anhöriginvandrare från Somalia kommer att söka asyl de närmaste två åren. Dessa anländer till ett land med en 8-procentig arbetslöshet, en stor bostadsbrist och en välfärd i fritt fall. Majoriteten av dessa, kanske t.o.m. samtliga, saknar egentligen allt som kan tänkas integrera dem i vårt samhälle på ett sätt som skulle gynna både dem själva och oss som bor här. De saknar jobb, de saknar utbildning, de saknar arbetslivserfarenhet och de saknar språkkunskaper, så varför inbilla oss att deras ankomst inte kommer att påverka stora delar av vårt samhälle?[...]
Till sist har jag en fråga till Bengt Westerberg och Carl Bildt. Jag vet att ingen av er kommer att läsa detta, men hoppas att ni har partikollegor som kan vidarebefordra den till er. Frågan kommer från en vanlig, hederlig skattebetalare som t.o.m. röstade borgerligt fram till valet 2010. Jag är ingen rasist, men dras allt oftare med negativa tankar om det Sverige som allt mer förvandlas till något jag inte känner igen och aldrig har bett om. Jag oroas egoistiskt för min egen framtid, men också för mina anhöriga och för mitt land Sverige. Jag säger inte att denna utveckling är invandrarens fel, det är den inte, utan skulden ligger hos de politiker som själva inte drabbas på samma sätt som de väljare man uppmanar att rösta vart fjärde år.
Därför frågar jag er bägge om ni någonsin haft anledning att ångra avskaffandet av Luciabeslutet 1991? Var detta ett klokt beslut som gynnat integrationen och gjort det lättare för människor som anlänt hit och för de människor som fötts och vuxit upp här? Har ni aldrig haft tid för eftertanke eller brottats med självkritiska tankar om att Sverige sett annorlunda ut idag om Luciabeslutet fått råda ända in i våra dagar?"
 Läs hela artikeln!:Den stora förnekelsen
Vi är inga rasister. Vi är bara oroliga för vår framtid. Jag skulle vilja se några argument emot detta! "Allas lika värde" räcker inte. Att alla har samma värde betyder inte att alla kan bo i Sverige.

Jag kom att tänka på orden i sången "Kom och ta mig långt härifrån". "inga lyckliga människor bor här, dörrar som alltid stod öppna då är stängda och låsta idag".

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar