torsdag 2 juni 2011

"Berikade" till döds?

En liten oskyldig saga har väl inget med verkligheten att göra, eller hur?

En fårskock betade så fridfullt i sin hage. En dag kom en liten ensamkommande vargunge till grinden.
- Släpp in mig och ge mig asyl, så ska jag berika er med min fina kultur, sa vargungen.
- Tack, tack, hemskt mycket tack, sa fårens ledare.

Några dagar senare kom den lilla vargungens hela vargflock till grinden.
- Släpp in oss och ge oss asyl, så ska vi berika er med vår fina kultur, sa vargarna.
- Tack, tack, hemskt mycket tack, sa fårens ledare. Bara ett enda litet svart får försökte förgäves varna dem.
- Akta er, det är vargar! De kommer att äta upp oss!
- Tyst med dig, din rasist, sa de andra fåren. Alla djur är lika mycket värda! De ville inte lyssna på honom.

Men så en vacker dag förstod de att han hade haft rätt. Men då var det för sent. Och när det sista fåret gick till slakt sa han som vanligt; - Tack, tack, hemskt mycket tack! 

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar