onsdag 1 juni 2011

Leder "berikningen" till problem i skolorna?

Kan det vara så att invandringen medför problem för Sverige? Politikerna säger ju alltid att "berikningen" är så underbar och att vi inte klarar oss utan den. Ljuger de? Döljer de sanningen?
Robstens blogg får vi ta del av en lärarvikaries bild direkt ur verkligheten:
"Katastrof är bara förnamnet på beteende från vissa invandrargrupper. Svenskarna i klasserna vågade inte säga emot dessa kulturberikare. Vissa killar kallade svenska tjejer för horor och ingen av eleverna vågade säga emot...jag gjorde det och då blev hela lektionen fördärvad av att jag tog parti för att hjälpa de utsatta. Hoppsparkar i magen mot en svensk kille var droppen! Jag bröt hela lektionen och försökte tillkalla hjälp bland skolans personal! [...] Jag får höra att jag inte har någon respekt för honom eller hans bror. Denne broder säger att detta är min sista dag i skolan och att han skall se till så att jag inte skall få komma tillbaka."
Vissa invandrare kräver "respekt" av oss, annars åker vi på stryk. Och vi ber om ursäkt för att vi finns! Benjamin Franklin var klok. Han sa: 
"Medborgare som ger upp sina rättigheter i utbyte mot säkerhet har snart varken det ena eller andra."
Läs mer om den om vår svenska verklighet på Robstens blogg! Sverige är illa ute!
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

2 kommentarer:

  1. Läraren hade i alla fall möjligheten att avsluta sin anställning frivilligt. En möjlighet inte dom stackars pursvenska barnen och ungdomarna har då vi har skolplikt. Skulle dom välja att skolka för att dom inte står ut med förhållandena i skolan så räcker det med att skolan anmäler dem till myndigheterna så kommer soc och hämtar dem och placerar dem i fosterhem.

    SvaraRadera