onsdag 11 november 2009

Är islam gulligt? Läs och inse verkligheten!

Alltför många svenskar har en orealistisk syn på islam och muslimer. Alla muslimer deltar inte i jihad, det heliga kriget. Men tillräckligt många gör det för att de ska utgöra det kanske största hotet mot den fria världen. Här på magasinet Neos blog hittade jag en länk till Nyheter 24. Den läsningen bör kunna öppna ögonen på även den mest inbitne islamkramaren.
Citat:
"En svensk man från Rinkeby har värvats av al-Qaida i Irak.[...] Mannen går internt under täcknamnet Abu Mua'az.[...] Hemma i Rinkeby är Gunilla stolt över makens val att ta strid för al-Qaidas sak i Irak. Målet var att bli krigare alternativt martyr.– Ja, vi delar ju åsikterna. Jag är ju också muslim, så jag tycker inte att han har gjort någonting konstigt. Jag anser att det tillhör vår religion. Att muslimer också ska ha rätt att skydda sig själva och inte bara stå där när andra länder bombar sönder dem, säger Gunilla till tidskriften Neo.[...] Gunilla är 33 år, driver eget företag, och fick stanna kvar hemma med barnen när maken Abu Mu'az lämnade henne för att kriga mot "de otrogna". I paradiset hoppas hon på att få återse honom."

OBS! Jag säger inte att detta gäller alla muslimer, bara att de är tillräckligt många för att hota den fria världen.
Läs även denna utmärkta blogg som jag hittade nyss: Demokratibloggen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

2 kommentarer:

  1. Gunilla ser näppeligen arabiskt ut så jag antar att det är en konvertit. Upphör aldrig att förvånas av hur konvertiterna även adopterar alla muslimska stolligheter och inte sällan blir mer extrema än dom infödda muslimerna. Vet inte vad det är för fel i huvdet på dessa människor.

    SvaraRadera
  2. Uppmaning till alla invandrare, beskriv kortfattat vad för positivt ni tillfört det svenska samhället.
    Max 10 ord.
    Samtiditgt försök beskriva, kortfatta vad det svenska samhället tillfört er. max 10 ord.

    SvaraRadera