onsdag 19 augusti 2009

Låt föräldrarna jobba som fostrare till barnen!

När allt går riktigt illa, när tonåringar mördar tonåringar, då skriker man att föräldrarna måste ta sitt ansvar.

Men politikerna har ju tagit ifrån föräldrarna jobbet med att fostra barnen. Båda föräldrarna ska ju idag jobba heltid med något annat. Det måste de för att överleva ekonomiskt. Jobbet som fostrare av barnen är ju inte öppet för föräldrarna. Öppet för alla andra är det - utom för barnens egna föräldrar.

Vem begär att någon ska sköta ett jobb, när man tvingas jobba heltid med ett annat jobb?

Föräldrarna träffar sina barn bara på sin fritid, korta stunder morgon och kväll, när alla är trötta och då ska allt hushållsarbete skötas. Hela dagarna, när barnen är vakna och kan fostras och påverkas, då jobbar ju föräldrarna med något annat. Det är ju dagis- och skolpersonalen, som är avlönade för jobbet att fostra våra barn - inte föräldrarna.

Sluta skuldbelägg föräldrarna när det går åt skogen! Det är ju politikerna som är de skyldiga. Personal kan inte ersätta föräldrar som fostrare åt barnen. Nu ser vi ju hur det går!

Nu måste jobbet med barnens fostran göras till ett jobb som även föräldrarna tillåts få ta, om de så vill. Ge föräldrarna en statlig fostrarlön för att jobba som fostrare av sina barn. Gör föräldraskapet till ett jobb, helt enkelt. Ett jobb som föräldrar kan välja. Märk väl att ingen förälder tvingas ta detta jobb, bara för att det blir tillåtet!

Sjuttonåriga Fridah Jönsson skriver i Metro: "Skjutsa oss hem istället för att twittra!" Citat:
"Och någonstans bland anorexi, rakblad och bup-köer så börjar jag undra var ni föräldrar är någonstans. Var är ni när era barn behöver er?

Hur kan ni inte se att något är fel när er dotter kommer hem efter att ha ”varit på filmkväll” och både klänningen och livet har förstörts på samma kväll?

Var är ni när er son byggt upp så mycket aggressioner inom sig att han går ut och låter närmaste person bii offer för dem? Vad är det som gör er så upptagna att ni inte har tid för era barn?

Jag är livrädd för min generation. När femtonåringar mördar varandra fem dagar innan skolavslutningen så vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen."

Hör nu detta nödrop från våra unga! Låt nu för Guds skull föräldrarna få lov att ta jobbet som fostrande föräldrar åt sina barn!

Vi kan göra något för barn och föräldrar: Rösta på Sverigedemokraterna! (Vill ni inte det? Rösta då på Kristdemokraterna!)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

2 kommentarer:

  1. jag håller med dig. vvåran generation är väldigt ansvarslös mot sina barn. själv har jag värsta problemen med min son och för det mesta infaller det under den veckan han inte är här..

    SvaraRadera