lördag 18 juli 2009

Min stad är förvandlad

Min förr så lugna och trygga stad är förvandlad. Rån och knivskärningar tillhör vardagen. Min granne blev rånad. Av invandrare förstås. Invandrargrabbar så unga som 10 år knivhotar jämnåriga svenska barn för deras mobiler och pengar.

Vissa stadsdelar och skolor domineras helt av invandrare. De svenskar som kan flyr. Många svenskar i invandrartäta områden sätter en svensk flagga på balkongen, som en signal.

I stadens affärscentrum domineras gatubilden av kringströvande gäng av arbetsfria svarthåriga män och beslöjade kvinnor. Som svensk känner man sig i minoritet. Som om man vore i ett främmande land.

Slöjkvinnor som skriker av fasa när de ser mina små knähundar. Svartmuskiga män som föraktar mig och anser mig vara en naken hora för att jag visar håret. Kvinnor som går omkring i svarta tält. Folk omkring en som talar högt på obegripliga språk. Vi har ingenting gemensamt. Är det underligt att jag avskyr detta? Är det underligt att jag ibland gråter över mitt land?

Och till på köpet får jag höra att det är sådana som jag som utgör faran för Sverige.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

15 kommentarer:

  1. Nu är det 12 år sedan jag gick en kortare utbildning i Norrköping. Redan på den tiden reagerade jag på mångkulturen i Jönköping.

    Några år efter den avslutade utbildningen flyttade en kamrat till Vikingstad utanför Linköping. Det lilla samhället var trevligt och gemytligt när man var på besök, men när vi åkte in till Linköping var det som dag och natt. Invandrargäng som drev omkring och gjorde det mesta för att ställa till bråk.

    Vid ett tillfälle attackerade invandrarungdomar min kamrat som satt på bussen efter avslutat arbete. Den enda anledningen till detta var att han är tunnhårig och därför väljer att raka skallen med en hårtrimmer. Det räckte som anledning för att dessa kulturberikare skulle associera honom som en "skinhead" och "rasist".

    Till skillnad mot andra svenskar så stod min kamrat på sig och gav inte vika, trots att invandrarungdomarna var flera till antalet och han var själv. Så när det utbröt tumult och han gav igen så var det något som dessa "nysvenskar" absolut inte hade räknat med.

    Eller som en äldre man en gång sa till mig - när väl svensken blir hungrig och det inte finns mat på bordet, då blir det inte roligt för fienden att ha väckt den sovande björnen.

    SvaraRadera
  2. Norrköping ska det stå, inte Jönköping.

    SvaraRadera
  3. du har helt rätt i det du skriver

    har du sett lars persson i bloggen vi i sverige

    jag mår så dåligt när jag läser det denna sagofarbror skriver

    det är ju så som du beskriver sverige det är ju rätt på alla punkter

    jag har skickat in tre kommentarer till vi i sverige där jag frågar--

    om han kan kan förklara hur det kan komma sig att typ sd--partierna runt om i europa växer sig så det knakar om nu invandringen är så bra som han säger----det borde ju vara så att främlingsfientligheten skulle ju minska desto fler invandrare som kommer in i landet om det nu är så bra som lille lars säger

    tack för en bra blogg
    pelle

    SvaraRadera
  4. jag glömde att säga att fegisen lars inte tog in någon av mina kommentarer

    samma lars tyckte att det var helt ok att 61,5% inte klarade sfi kursen

    samma blogg tyckte att det var helt ok att djuren fick lida några minuter extra vid halal slakt
    pelle

    SvaraRadera
  5. det är tyvärr så det är dag...

    SvaraRadera
  6. Jag känner mig obekväm när jag läser din blogg i natt för första gången. Det är obehagligt att läsa dina tankar om Sverige och invandringen. Det är dock du som står för den obehagliga biten.

    Dessa åsikter får naturligtvis stå för dig, men det är så sorgligt att vi, år 2009, fortfarande inte lärt oss att komma överens med varandra.

    Varför stirra sig blå på allt som skiljer oss svenskar från invandrarna när man lika gärna kan räkna upp de punkter där vi är lika istället?

    Att islam förtrycker folk kan jag hålla med dig om, men det är inte den enda religionen som gör det. Kristendomen är minst lika vidrig och skuldbeläggande om vi tittar ur ett bredare perspektiv. Religion är ett förtryckarmedel var det än används och är inget som hör den moderna världen till.

    Och när var Norrköping den lugna och trevliga plats du skriver om? Själv har jag bott här sen jag flyttade från Stockholm som 11-åring och jag har aldrig varit med om att Norrköping skulle vara den lugna trygga snuttefilt du beskriver. Här har jag blivit mobbad, både av invandrare och svenskar, fattiga och rika, knarkare och renlevnadsmänniskor och här har jag blivit rånad, blåst på mobiltelefoner (av en svensk) och misshandlad ett flertal gånger av folk med olika etniska bakgrunder (de flesta av dem infödda norrköpingsbor).

    Jag håller inte med dig om att Norrköping någonsin skulle ha varit det idylliska samhälle du försöker beskriva och jag är glad att jag, efter 12 år nu ska lämna den här staden för gott och förhoppningsvis inte behöva besöka den mer än någon enstaka släktmiddag en eller ett par gånger om året.

    Hoppas att du lyckas hitta lite likheter istället för att stirra dig blind på det som skiljer dig från invandrarna och att du får ett bra liv.

    Vänliga hälsningar
    Anders

    SvaraRadera
  7. Anders!
    Intervju på radio: Vi rånar bara svenskar. Dom är så fega, ger upp så lätt. Dom ringer inte till sina bröder och kusiner. Dom ringer bara till polisen.

    En annan: Det är bra för oss med dom svenska hororna. Vi sätter på dom, medan vi väntar på att gifta oss med våra flickor.

    Att de har sina föräldrars stöd i sitt förakt för de "omoraliska" svenskarna, visar den fader som gjorde tummen upp till sonen i gruppvåldtäktsrättegången.

    Ska vi "komma överens" med dessa som föraktar oss så enormt? Överens med dom som rånar och slår ner vår gamla farmor med rollator?

    Klankultur: Kvinnans status är kuten till hennes oskuld, kan bara behållas eller förloras. Mannens status i den egna klanen ökar när han kan förödmjuka en man från en främmande klan. Tex genom att våldta deras kvinnor.

    Obehagligt? Verkligheten ÄR obehaglig.

    SvaraRadera
  8. Anonym! Denne Lars Persson är extremt naiv och fanatiskt kär i invandrare.

    SvaraRadera
  9. jag tror att han själv är invandrare det kan man ganska snart lista ut om man läser mellan raderna
    pelle

    SvaraRadera
  10. det är de styrandes fel att det blivit så här. vi är jävligt bra på att dalta med folk o då i synnerhet folk från krigsdrabbade länder..

    SvaraRadera
  11. Invandrare ÄR hemska. Precis som svenskar ÄR hemska och västerlänningar och österlänningar ÄR hemska. Det handlar inte om var man kommer ifrån eller vilken kultur man tillhör. Människan ÄR en hemsk varelse i sig. Alla nationer, religioner och civilisationer har krigat, mördat, plundrat, våldtagit och misshandlat. Mänskligheten är skit helt enkelt och det bästa vore om vi bara utplånades från jordens yta...

    SvaraRadera
  12. Till Anonym: Nej, så långt behöver vi inte gå. Det räcker att vi stoppar idiotin med mångkultur som leder till islamisk monokultur.

    SvaraRadera
  13. Lysande beskrivet!

    Självfallet är det vi svenskar som tar avstånd från halal, sharia, rasistiska rån, våldtäkter och hedersmord som utgör faran för Sverige! Vad annars...

    SvaraRadera
  14. "Slöjkvinnor som skriker av fasa när de ser mina små knähundar"

    Okej så här är man en speciell typ av kvinna alltså för att man bär slöja? I see.. då finns det kjolkvinnor, klänningkvinnor, mösskvinnor osv oxå?

    Jag antar att du menar att de är invandrarkvinnor som skriker och det är ju rätt förståeligt eftersom hundar (hur fina och goá de än är) betyder fara i många länder. Det rör sig om vilthundar. Tycker dom att de får lära sig att de inte är så här, att hundar är farliga. Men att de är rädda för att de bär slöja är ju en sjuk inbillning. Blir jag rädd för hundar om jag drar på mig en slöja?

    SvaraRadera
  15. Såg själv i början av sommaren två muslimor som märkbart ryggade tillbaka när det kom fram en lös hund och nosade på dem. Detta skedde medan jag på cykel passerade dom så jag såg dem dessutom i ögonen och det såg ut som om dom hade sett shaitan självt! Du gillar tydligen katter men har du svalt den där dyngan om hundar bara för att du blev mussla?

    SvaraRadera