söndag 17 maj 2009

Det är VI som förtrycker slöjkvinnorna

Visste ni att det är våra svenska blickar på slöjbärande kvinnor som är förtrycket? Nej, det visste inte jag heller. Men nu har jag blivit satt på plats av en rättrogen muslim.

Kvinnor som bär slöja är förtryckta, men inte av tvånget att bära slöja utan av blickarna från oss som är nakna utan heltäckande slöjor.

Läs mer på denna "avslöjande" muslimska blogg: Ungdom i islam
Från bloggen:
"Alla kvinnor med slöja blir förtryckta eftersom:
När en beslöjad kvinna går på gatan får hon hemska blickar och hemska kommentarer!
När en beslöjad kvinna söker jobb tittar dem mer på hennes slöja än på hennes CV.
När en beslöjad kvinna diskutterar med vem som helst om religion ska varje person säga någonting om hennes slöja, 'hur man inte kan fatta att man gör något sådant'!
Det är förtryck eftersom beslöjade kvinnor ständigt får höra att man borde ta av sig slöjan och klä sig som alla andra svenskar!
Beslöjade kvinnor har det jättejobbigt ENDAST PÅGRUND AV ATT ALLA I SVERIGE VILL ATT DE SKA GÅ RUNT NAKNA HELLRE!

Är detta ett fritt land? NEJ , det är ett land som förtrycker kvinnor i slöja! Så skäms sönder alla ni som säger att dessa kvinnor är förtryckta av MÄN eftersom de har på sig slöja!"


Det är alltså den svenska friheten är förtrycket. Islam är bara kärlek. Så nu vet vi det. Kan vi ogudaktiga svenska barbarer verkligen leva tillsammans i fred med dessa fromma muslimer? Kan vi inte stoppa detta vansinniga experiment? Är inte Sverige vårt land?

Läs även andra bloggares åsikter om
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

5 kommentarer:

  1. Haha, det visste inte jag heller :P

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar att inte titta på dem då det bara gör mig fysiskt illamående i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  3. Ja, de är så hjärntvättade sedan många år av sina muslimska ledare och politiker att de är blinda för annat. Muslimska kvinnor och konvertiter är obegripliga i sitt svenskhat. Jag fattade inte förr vad de stirrade på, men efter att ha samtalat med muslimska kvinnor och män och börjat titta mer på saken och studerat olika ämnen på våra universitet, hedersrelaterat våld, tex, så blev jag varse hur de ser på oss. Nakna går vi väl inte på stan, inte heller på jobbet. Det är så omoget och överdrivet och det är fullständigt obegripligt att det inte kallas rasism från deras sida.

    Vi svenska kvinnor ska tåla precis allting från de muslimska kvinnornas sida.

    SvaraRadera
  4. Om det nu är så att muslimska kvinnor frivilligt väljer att klä sig i burkha eller hijab kan man fråga sig om det bara är av religiösa skäl. Dikterar koranen verkligen denna klädsel?
    Kan man se klädseln som en protest?
    "Jag är annorlunda än du och stolt över det".
    En protest mot att integrera sig?
    "Jag tar avstånd från västerländskt liv . Vill inte ha med ert samhälle att göra."
    Är det en signal till icke-muslimska män att hålla sig borta?
    En sorts militant uniform?

    SvaraRadera
  5. Hehe tyckte det var roligt att hitta att du skrivit om mitt inlägg.

    Synd att du ej tog med mina kommentarer om inlägget som säger vidare, att det inte sker hela tiden, men att OM det sker förtryck i sverige mot beslöjade kvinnor så är det pga andra icketroende som behandlar en som ohyra typ.

    Alla som läser detta borde också förstå att jag inte är rasist mot svenskar då jag själv är svensk, det är bara jobbigt när ens väninna kommer hem ledsen pga att någon sagt någonting elakt till henne just bara för att hon har en slöja på sig.

    Ingen muslim säger något till icketroende att man är sämre person eller någonting! För detta inlägg handlar ju bara om kläderna. :) Vi borde få ha på oss dessa kläder utan att bli behandlade orättvist eller dåligt. Så som en tjej inte ska behöva bli våldtagen för anledningen "Hon var full eller hon hade kort kjol". Så vill inte vi muslimska kvinnor som väljer att ha på den bli dåligt behandlade bara för vi ha slöja.

    Och ja , det står i Koranen att vi ska ha på dessa kläder, det finns i alla Profeters läror, frid vare dem alla, att kvinnor ska täcka sina behag plus håret. Jesus älskade mor Maria hade även slöja på sig. Det är vad Gud vill.

    Som muslim, om man inte gör något för Guds skull så är det lika väl att inte göra det. Vi har på oss sjal och kjol i sverige som verkligen älskar Gud och vill följa allt Gud beodrat oss

    SvaraRadera