tisdag 21 april 2009

Död åt feminismen!

Dags att börja om, feminismen har fått en dubbelgångare, menar Malena Rydell i DN:
"Dubbelgångaren har därför lugnt kunnat hävda att allt ordnar sig om fler kvinnor blir chefer som Annica Falkengren. Den pratar på om att avdrag för hushållsnära tjänster är feminism. Den hävdar att Sarah Palin är feministisk eftersom hon är kvinna."

Inte för att jag begrep vad den ordrika artikeln syftade till, men jag vet vad jag anser:

Död åt feminismen! Den har fel! Könen är olika. Vi ska inte tvingas bli lika. Det gör oss bara olyckliga. Nyckeln till verklig jämställdhet är att jämställa den hemma-arbetande moderskärleken med den borta-arbetande faderskärleken.


Familjen ska beskattas som en enhet - inte som en ensam individ. Traditioner är bra! Det gäller även den traditionella familjen.

Länk till Dags att börja om, DN
Läs även andra bloggares åsikter om ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

1 kommentar: