lördag 11 februari 2012

Är du livegen lille vän?

En insändare från Expressen 2007. Lika aktuell i dag.
"Dags att flytta
Jag var på möte på Arbetsförmedlingen och min handläggare sa att jag nu måste söka jobb i hela landet. Hon sa att man måste se saken ur arbetsgivarnas synvinkel, vilket jag inte förstår.
 Ännu ett steg på vägen mot otrygghet som vi kan tacka Alliansen för.
 Nu är det bara att lämna hem och nära och kära och sätta upp ett tält i någon dunge i ens arbetsort, för var man ska bo är det ingen som funderat på. Eller vem som betalar resan när man ska provjobba 60 mil bort.
 Skärpning! Ska livet verkligen bara vara ett enda stort arbetsläger?!
 Man undrar ju när de ska säga att man måste söka jobb i hela Schengen.
Livegen"

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

1 kommentar:

  1. Vi får trösta oss med att de stackare som massinvandrar hit slipper denna förnedring. De kan ta det med ro ;)

    SvaraRadera