torsdag 1 december 2011

Det mest hjärtskärande...

Har just lyssnat på den döende Emil Linnells desperata böner om en ambulans. Jag saknar ord för hur den manlige sjuksköterskan agerar. Detta är det mest hjärtskärande jag någonsin hört.

- Snälla skicka en ambulans! Jag ligger på golvet! Jag kan inte andas!
- Dra ett djupt andetag! Sätt dig upp! Du andas jättebra!

Efterlyst Special med Hasse Aro(efter ca 57 min).

Här berättar Emils mamma...

Vad har hänt med Sverige? Man ber om ambulans och får höra ungefär - Du kan ju andas och prata! Du lever ju! Då kan du inte få ambulans!
Ska det vara så? Vart är vi på väg?
Aftonbladet återger SOS-samtalet ord för ord.
Läs även andra bloggares åsikter om ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar