fredag 11 mars 2011

Se vad de gjort med mitt land!

Hans Bergström skriver i Dagens Samhälle (tyvärr ännu inte på nätet, men syns ändå på den förträffliga bloggen Eriks politiska) "Migrationsuppgörelsen skapar kaos i rättsstaten":
"I fortsättningen ska några myndigheter, polis och migrationsverk, se till att personer som meddelats beslut om avvisning eller utvisning lämnar landet. Ty 'det är viktigt med ett tydligt avslut' står det i överenskommelsen. 'Om så krävs med tvång.'                        Samtidigt ska andra myndigheter, landstingen inom vården och kommunerna vad gäller skolan, få till uppgift att sabotera polisens verkställighet. Barn till 'gömda familjer' ges rätt att gå i skola. Skolan måste veta var den kan nå föräldrarna. Men kommunerna ska hålla det hemligt för polisen. I stället inskolas barnen i det svenska samhälle som familjen enligt lagakraftvunnen dom är skyldig att omedelbart lämna. Tala om kaos i rättsstaten.[...] Om partierna bakom uppgörelsen anser att även de som idag får nej på sin ansökan till Migrationsverket bör få stanna i Sverige finns det en enkel lösning: ändra lagen så att alla i hela världen kan få bosättningstillstånd i Sverige och ta del av det svenska välfärdssystemet. Att behålla en reglerad invandring men i praktiken hindra verkställigheten av nej-beslut är däremot en ohållbar väg framåt. Hur kunde det bli så konstigt?"
 Hans Bergström intervjuas här av Niklas Ekdal i ett tidigare sammanhang.


-Se vad de gjort med mitt land, vill jag utbrista. Hur kunde Reinfeldt?
Melanie tolkar mina känslor i denna sång:

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

1 kommentar:

  1. Stora delar av det svenska folket är ryggradslöst och har inga tankar på att ägna sig åt annat än sin egen vinning.Därför vacklar man i sin framtidstro.

    SvaraRadera