torsdag 6 maj 2010

Att "tvätta sig" med stenar i islam

Muslimer kan använda stenar på flera sätt - inte bara till att döda ogifta mödrar. Se här vad NT skrev för ett år sedan, med rubriken "Viktigt att vårdpersonal förstår islam":
"Den obligatoriska tvagningen inför bönestunderna är viktig. Kropp och kläder ska vara rena. Blir någon kissnödig under bönen måste tvagningen göras om. Undantag görs för sjuka. Orkar man inte tvaga sig räcker det med att ta en sten i handen och gnugga händer och ansikte.

- Alla muslimer känner inte till den förenklade tvagningen, säger Chokri Mensi. Då får vårdpersonalen upplysa dem."
 Orkar man inte tvaga sig fem gånger om dagen kan man gnida sig med en sten. Är det detta vi vill ha i Sverige? Har vi inte för länge sen lämnat vidskepelse och hjärntvätt bakom oss? Ska vi då införa det igen?

Läs även andra bloggares åsikter om ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!
Sverigedemokraterna

13 kommentarer:

  1. Verkar inte bättre än så. Införande av idiotier från denna "hög-civilisation" verkar vara det mest hög-prioriterade just nu.

    SvaraRadera
  2. Det är inte alls om man inte "orkar" tvätta sig. Det är tex om man har bruytit armen och inte kan tvätta den, då tvättar man sig med en sten.

    SvaraRadera
  3. Själv föredrar jag tvål och vatten.

    SvaraRadera
  4. Lyft stenen högt, med den högra handen naturligtvis, Släpp den mot huvudet och fundera på om det gjorde ont. Om inte, upprepa proceduren till du inte minns något mer.

    SvaraRadera
  5. M. Salveson6 maj 2010 22:35

    Stening sees også "en form for tvätt", man har begått en grufull synd og gjennom steningen blir det lettere å møte allah. Se eksempelvis Sayd Qutb, Social Justice in Islam, hvor han på side 175 - 176 drøftes en fortelling om profeten, fortalt av Buraida.

    En kar kommer til profeten og ber om å bli renset hvorpå han blir bedt om å be allah om unskyldning m.v. Men Ma'iz ibn Malik gir seg ikke så lett, den fjerde gangen spør profeten hva det er han vil renses for. Ma'iz svarer da utroskap, hvorpå profeten spør noen andre om han er full, gal e.l. Når det blir klart at det ikke er tilfellet spør profeten om han virkelig har vært utro og får et bekreftende svar hvoretter fyren steines. Profeten ber for ham noen dager etterpå.

    Så kommer den medskyldige kvinne, men hun har fått barn og får beskjed om å komme tilbake når ungen er istand til å spise fast føde. Deretter går hun samme vei som sin kriminelle partner. En annen versjon går på at noen tilbyr seg å ta vare på ungen, altså kan hun stenes med en gang. Dette var bakgrunnen i korte trekk, Qutb kommenterer:

    "Now neither Ma'iz ibn Malik nor his partner in crime were ignorant of the dreadfull penalty that they would have to pay or of the shamefull end that they would have to face. No one had seen them, to establish the fact of their crime. Nevertheless they pressed the Messenger importunately, no matter what was dictated by his mercy and that of Islam, to deny them the benefit of any doubt; they closed all possible ways against their own escape; indeed the woman even confronted Muhammad, the Messenger of Allah, with wanting to repulse her as he had repulsed Ma'iz. She almost accused Allah's Messenger of neglecting his own religion. The answer lies in their request, 'Purify me, O Messenger of Allah.'
    It was the desire to be purified of a crime of which none save Allah was cognizant; it was the shame of meeting Allah unpurified from a sin which they had committed.

    This is Islam. Its keen moral perception appears in the conscience of the offender, and its profound mercy appears in the conscience of the offender, and it's profound mercy in Muhammad's repulsion of these two people and in his effort to provide a way for escape for them."

    SvaraRadera
  6. Den absolut siste jag vill möta någonsin är avgrundsdemonen allah/shaytan/satan.

    Om jag någonsin råkar bryta armen så kommer jag ändå använda tvål och vatten. Sten går bara fet-bort - alltid.

    SvaraRadera
  7. Robin Shadowes: Okej, få blött gips på din arm , det blir ju jättebra!

    SvaraRadera
  8. Skulle oturen vara framme att jag bryter nåt ben så hoppas jag vid gud (detta är bara ett talesätt, jag är inte religiös. Min anm.) att jag hamnar på en sjukhus-avdelning utan mohammedaner. Hellre blir jag skjuten i huvudet än blir vårdad av en mohammedan.

    SvaraRadera
  9. Att som kuff bli vårdad av mohammedanska "läkare" och "sköterskor" vore ju en ren dödsdom i sig. Bättre då få det snabbt undanstökat med en kula. Kommer aldrig någonsin tillåta en mohammedan vidröra min lekamen. Aldrig!

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. "Har vi inte för länge sen lämnat vidskepelse och hjärntvätt bakom oss?"

    Jag säger bara Fädernes kyrka. Eller är det så svenskt att det inte räknas?

    SvaraRadera
  12. Oscar! Skillnaderna mellan kristendomen och islam är enorma och avgörande medan likheterna är små och försumbara. Islam står kvar i det medeltida barbari som kristendomen har lämnat.

    SvaraRadera