tisdag 26 januari 2010

Katrin ryter och raderar

Kändisbloggaren Katrin Zytomierska skrev spontant "Jävla blatte". Sen raderade hon det, för det blev sån uppståndelse. Då blir man ju nyfiken på vad som var så förskräckligt. Här är Cachadversionen:

"lördag 23 januari 2010, 12:52

Jävla blatte
Jag förstår hur frasen "Jävla blatte" har uppkommit. Jag förstår det efter att vi var och såg Snabba Cash i Heron City igår kväll. Jag kommer inte att åkta till Heron City inom snar framtid igen. Och jag kommer aldrig igen att gå på bio där. Jävla blattar. Fan, det är helt obegripligt, vem är det som uppfostrar de här människorna? De har ingen respekt alls för andra i sin omgivning och sen undrar man varför det finns våld och slödder som försörjer sig på att kränga knark och själa prylar. Jag undrar inte. Om folk inte ens kan hålla käft i en biograf så är det ju klart som fan att de inte kan läsa en bok eller klara av en tenta. Det är ju solklart. Och som de håller på! Så jävla genomskinligt. De skrattar när det är minsta lilla kärlek på duken. De skrattar när folk gråter eller är upprörda.  De skrattar åt felöversättning från serbiska till svenska. De skrattar för att de har ett stort behov av uppmärksamhet och brist på kärlek. För vem i helvete bryr sig egentligen om de översatt fitta till fitta eller hora? Vad spelar det för roll? För de här människorna spelar det tydligen jättestor roll. De skrattar så de kiknar när Mrado kallar sin dotters fröken för "jävla fitta". Eller kanske säger han "jäva hora" och de översatt fel till svenska. Det är så roligt för de här ointelligenta blattarna så under vissa perioder trodde jag att jag satt på Raw eller Norra Brun när jag i själva verket kände sorg och försökte att uppskatta en väldigt välgjord och skitbra film.
Jag skäms för att jag har polskt påbrå. Skäms som en pizda eller som en kurwa. Ni väljer."

Politiskt inkorrekt: Zytomierska fegar ur - raderar bloggpost om "kulturberikning" på bio
Sen berättar Katrin: Varför sa jag inte till dem?:

"Anledningen till att jag inte vågade det var för att jag kände mig rädd för dem. Jag tror att risken för att de drar upp en kniv eller annat vapen är stor."

Just det! Så har vi fått det i Sverige. Är det detta vill vill ha?

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

4 kommentarer:

  1. Vad kan man säga? Välkommen till verkligheten Katrin. Synd bara att hon är en del av problemet och inte en del av lösningen. Hon är just en del av det kulturetablissemang som lever i en skyddad värld och slipper leva i den verklighet som vi andra tvingas utstå. De skapar vår verklighet. Efter hennes lilla studiebesök i verkligheten an hon åter dra sig tillbaka. Vi andra lever kvar här ute.

    SvaraRadera
  2. Det är dags att starta upp medborgargarden innan alltför många behöver vara rädda för slöddret. Det är dem som ska vara rädda för oss svenskar istället, för de är ju inkräktare här!

    SvaraRadera
  3. oj rasismen har klivit in i finrummet eller haha.

    SvaraRadera
  4. Och den enda gången hon skriver något av värde så raderar hon det?? Eftersom hon ändock skrev det så måste hon ha varit så ursinnig att alla hämningar flög sin kos. Så kan det gå när man inte har fasaden på.

    SvaraRadera