måndag 14 december 2009

Finns det något svenskt att vara stolt över?

Då och då besöker jag andra bloggar i hopp om att lära mig något. Idag hamnade jag på Proletärbella. Där blev jag påmind om hur ynkliga vi ursvenskar är (om jag nu hade glömt det).
Citat:
"Det kan knappast ha undgått någon att vår kära intergrationsminister Nyamko Sabuni föreslagit att FP ska ställa krav på så kallad medborgarkurs för personer som vill bli svenska medborgare. En kurs där dessa stackar ska förstå att deras 'värderingar' inte går ihop med det svenska samhällets 'värderingar'.
Jag har förut skrivit om att detta med svenska värderingar är skitsnack, men få sammanfattar det så snyggt som Gellert Tamas i dagens [5 dec.] DN:
'vad ska vi lära ut då? frågar Tamas. Ska vi lära dem om tvångssteriliseringar? Eller om varför två miljoner tyska soldater fick transporteras genom landet under kriget? Nej, när invandrare ska få lära sig svenska värderingar har man förenat alla goda värderingar med svenskhet och gjort alla dåliga värderingar utländska.'
Klockrent!"

Då blev Feminix arg igen, som hon brukar på grund av sina enfaldiga ursvenska inavelsskador och då skrev hon följande korkade kommentar på Proletärbellas utmärkta analys:
"Nej, svenska folket har inget att lära ut! Ingen kultur, inga seder, inga traditioner, inget! Vi ska bara skämmas! Vi är ynkliga! Vi klarar oss inte utan dessa underbara osjälviska invandrare, som vill komma hit och hjälpa oss med våra små patetiska liv! Tänk att de verkligen vill komma hit till vårt ynkliga land och leva på våra ynkliga bidrag! Av sin stora godhet vill de lämna sina fina länder för att lära oss inavlade halvidioter hur man ska leva!"
Tack kära Proletärbella, för att du påminde mig! Feminix skäms verkligen över att vara svensk. Något att vara stolt över i Sverige? Förutom Zlatan och invandrarna? Nej, nej inget!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Läs även andra bloggares åsikter om ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

2 kommentarer:

  1. Vad i helvete har vad vi gjorde under kriget att göra med våra värderingar? Det är en mänsklig svaghet att ställa sig på den starkas sida.

    Och, hade vi gått i krig mot/med Tyskland hade antingen Axis eller de allierade ockuperat vårt avlånga land, och den andra sidan hade sedan bombat våra gruvor åt helvete och vi hade suttit fast i stenåldern. Må inte ha varit den allra vackraste lösningen, men under krigstiden så tänkte våra politiker faktiskt först och främst på sitt eget folk.

    Men Tamas och Proletärbella kan ju gärna få säga hur arabländernas värderingar är överlägsna våra!

    SvaraRadera
  2. sv till trocadero: Ja det är en mänsklig svaghet dde flesta av oss har men man önskar att det skulle vara tvärom lite oftare.

    SvaraRadera