lördag 25 april 2009

Invandrade muslimer blir svenskar?

Jag tror inte att muslimer som kommer till Sverige känner sig som svenskar i sitt hjärta. Det kvittar vad naiva politiker säger. Medborgarskap betyder inte automatiskt att hjärtat är svenskt. Barn som föds i Sverige av två invandrare räknas visst automatiskt som "svenska" i statistiken. Det är idioti. Det borde vara lojaliteten med landet och folket som ska räknas.

Naiva politiker borde läsa Mohamed Omars blogg. Där framgår med önskvärd tydlighet att muslimer inte alls har för avsikt att bli svenskar. Omar är "svensk". Men var finns hans lojalitet?

I en kommentar till detta inlägg på sin blogg skriver Omar: "Anarkokonservativ har helt rätt i sin analys. Jag har lång erfarenhet av umgänge med vänsterintellektuella.

För dem är islam en skam för det palestinska motståndet. Jag skulle kunna skriva mycket om det. Men vi kan ta det på tu man hand.

Vänstern generellt hoppas att den muslimska världen ska sekulariseras på samma sätt som väst och de tror att islamismen endast är en villfarelse som kan förklaras socioekonomiskt och psykologiskt."


Bra att Kent Ekeroth tar debatten med naiva Kristdemokrater. Läs här!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar