onsdag 14 januari 2009

En bloggare som sprider solsken

Det finns många bra bloggar därute. En av de bästa och som dessutom kan få mig på lite bättre humör är ... ? Gissa!

Ett citat:
"Det spelar naturligtvis ingen roll hur svenska kyrkan än manipulerar/förbjuder/förbannar/utesluter ett eller annat ord -

- äktenskapet är och förblir en förbindelse mellan man och kvinna, förhoppningsvis baserad på kärlek, men där det yttersta syftet, livets mål och mening, är att det skall komma små barn till världen. Det är inte alltid det blir så, men det är i varje fall meningen med äktenskapet mellan man och kvinna. Alla varken kan eller orkar leva i en livslång förbindelse, och jag själv har misslyckats, men man bör sträva däråt, det tycker jag.

Jag undrar om det någonsin hänt tidigare att en kyrka, ett trossamfund, tagit bort ett ord, förbjudit det - kastat det på den verbala sophögen - för att bereda plats åt någonting nytt och mot den egna uppfattningen stridande. Orwelleriet har fått sin egen kyrka, den svenska.

Kommer ordet äktenskap nu att förbjudas?

Blir den straffad som säger så? Andra ord som kan komma att bli förbjudna eftersom de är förargelseväckande är Jesus, Kristus, Korset och själva ordet Kyrka, innehåller inte också det en konnotation som kan verka stötande på folk med känsliga nerver. Så har vi ordet Ärkebiskop - vaddå ärke? Finns det ärkejournalister och är jag en sådan i så fall?"

Och ett citat till:

"JAG HAR NU nått den avslappnande ålder då jag lätt somnar framför TV:n; igår somnade jag till Let´s Dance; vaknade och fick en troschock när jag såg att Elisabeth Höglund hade skära strumpbyxor; blev så tagen av denna hemska syn att jag slocknade igen."

Vem? ÖSTRA ÖLAND förstås! Visst är han bra! Vi svenskar har visst något att vara stolta över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar