torsdag 30 augusti 2012

Svar till etter-spyende anonym

Jag vill ge dig en liten bild ur verkligheten. Häromdagen hade jag ett ärende nerpå stan. Där träffar jag min kära granne som är 90 år, själv är jag 70.

Vi står och pratar. Då kommer det en ung man. Han ser ut som en invandrare. Han ser på oss med glada ögon. Och så vänder han sig om, vinkar till oss och säger:
- Hej flickor!
Självklart skrattar vi glatt och vinkar tillbaka. Då ser han mig i ögonen och säger:
- Du är en bra människa!
- Du med, svarar jag.

Så borde våra möten vara.
Du anonym; sluta spy ditt hat på oss som kritiserar en totalitär religiös ideologi! Vi försvarar vår frihet och vår demokrati. Är det så farligt?

Islam är problemet - inte de som varnar för islam. Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar