lördag 19 november 2011

Ulf Nilson säger som det är

Ulf Nilson riktar berättigad kritik mot islam. Denna gång mot shiamuslimer. Då anmäls han för hets mot folkgrupp.

Han vill få oss att inse hur farlig den muslimska fanatismen är. För att kunna försvara sig mot ett hot måste man ju inse varifrån hotet kommer.

Han menar inte att alla muslimer "hyllar martyrskap och oförsonlig kamp mot de 'otrogna', det vill säga vi." Men att tillräckligt många, för att det ska vara ett överväldigande problem, gör det.

Jag glömmer aldrig vad den unga svenska konvertiten svarade på min fråga om stening av otrogna kvinnor: "Det drabbar inga oskyldiga."
En annan svensk konvertit "Lennart" menar att självmordsbombare är martyrer.

När man kritiserar Ulf Nilson skjuter man ju budbäraren. Det borde man sluta med.

Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

2 kommentarer:

  1. På länken till den kände ateisten och tv-programmakaren Richard Dawkins hemsida finns en artikel från nyhetsbyrån Associated Press, som tidigare återgetts på CNN:s hemsida, men nu tagits bort. Med andra ord, självcensur.

    http://richarddawkins.net/articles/597-warning-graphic-children-39-s-foreheads-slashed-in-muslim-saint-39-s-name

    Artikeln är även bifogad med en varning för bilderna, även de numera borttagna.

    Kommer att tänka på denna företeelse när jag läser att en shiamuslim anmält Ulf Nilson för hets mot folkgrupp.

    Jag undrar då om jag verkligen törs publicera fakta om shiamuslimskt firande av martyren Hussein, såsom det skildras på länken ovan! Jag har för mig att jag även sett det på tv. Men om nu CNN finner
    bilderna av det hela för kontroversiellt, så, ja, är de väl det. Kanske till och med ohälsosamt för CNN-anställda.

    Om det då är det för dem, och om Ulf Nilson kan anmälas för hets mot folkgrupp, för det han skrev om "shiasekten", kan jag då riskera (hur avlägsen risken än vore i praktiken) att anmälas om jag lägger ut de bilder som artikeln i AP ursprungligen hade? Det är ju inga bildmontage, de skildrar vad som verkligen pågår, och det är av intresse för alla som vill veta om shiamuslimer i Europa beter sig likadant när de firar Hussein!

    Det här skärandet är väl rimligen begränsat till vissa länder i Mellanöstern? Inte förekommer det väl i Europa, för då hade man väl hört om det? Eller?

    SvaraRadera
  2. Monika sök hjälp på psyket för du lider av psykisksjukdom.

    SvaraRadera