fredag 2 september 2011

Invandrare talar klarspråk om invandringen

En invandrare beskriver den verklighet som politiker och journalister vägrar erkänna:

"Jag är själv invandrare och jag är uppväxt på rosengård. Jag röstar på SD, inte för att jag har låg utbildning och är okunnig, inskränkt och hatisk, inte heller för att jag missat att läsa SD's partiprogram, inte heller för att jag är rasist eller nazist, utan för att jag numera är rädd för det samhälle som vi tvingas leva i."

"Ni kan säga precis vad ni vill, men sanningen är att något har hänt de senaste 20 åren med Sverige, och de flesta av oss vet vad, men de flesta vågar inte säga det, eller kritisera det offentligt, pga. rädslan att då de per automatik bli stämplade som rasister .
När jag själv växte upp på Rosengård så bodde svenskar och vi invandrare, främst från Europeiska, asiatiska och Sydamerikanska länder där tillsammans. Vi alla umgicks, gick i skola tillsammans, lekte tillsammans, och vi levde tillsammans där vi delade vår vardag med varandra. Allt var minst sagt ganska bra trots allt. Men på mitten av 90-talet kom det massor av människor från MENA som ändrade ALLT, inte bara för oss på Rosengård , utan för alla i Malmö."

"Jag har sett de mest hemska saker hända på rosengård, jag har sett mycket kriminalitet, misshandel och rån, jag har tom. sett vänner blivit dödade, och jag känner till många unga tjejer som blivit våldtagna, rånade och misshandlade …gamla som unga. Den bilden delar jag med väldigt många andra här i Malmö. Självklart delar vi inte den bilden med er, precis som vi av samma anledning inte heller delar synen på SD, för ni lever inte i den världen som ni så gärna hyllar och kämpar för."

"När skall ni förstå att vår negativa inställning till invandring från MENA, samt att deras ideologi som de för med sig, i grunden inte handlar om rasism och främlingsfientlighet, utan istället om kunskap och erfarenheter?"

"Från början så var de i våra ögon precis som vi, bara ytterligare några invandrare. Men efter en tid, så märkte vi att så inte var fallet med väldigt många av dem – och det vi såg då, var bara början på det samma som man idag ser i våra storstäder. Det vi ser dem göra idag, är det vi tvingades leva i samma trapp med. Så med andra ord, vi har vår uppfattning p.g.a, egna negativa personliga erfarenheter, och sen är där dem som tillhör skaran människor som faktiskt har läst på och där genom fått kunskap om vad ideologin Islam till en del faktiskt står för och förkunnar. Och tillhör man en av dessa två grupperna så inser man tex. att Islam faktiskt går emot våra egna grundläggande värderingar som vårt västsamhälle bygger på. Dvs. Frihet och demokrati."

"Frågor som många av oss ställer sig är. Varför är ni så snabba med att kalla oss för rasister, istället för att lyssna på våra upplevelser, erfarenheter och vad vi dagligen tvingas leva i och acceptera?"

"Varför får inte vi komma till tals? Varför är inte vår vardag och vår verklighet bra nog att berättas? Är det enbart för att den inte stämmer med er utopi?
Det är idag många med invandrarbakgrund som sympatiserar med SD, och fler får varje dag upp ögonen, både för verkligheten om samhället, vår regering, ni i media och SD. Ni har lyckats ett bra tag nu med att hålla sanningen borta från det svenska folket. Men ju större invandringen blir nu, desto svårare blir det för er att få människor att faktiskt inte vilja tro det dem ser och upplever."
 
"Sanningen, oavsätt hur den ser ut, skall aldrig få lov att tystas ner med PK! Och den kommer att så småningom både komma ut, och den kommer även att en dag komma till alla er och 'knacka på', och då blir det svårt för er att bortförklara eller snedvrida den, vitpixla, dölja, mörklägga, sopa under mattan, se mellan fingrarna, hymla, svamla och ljuga om den så som ni gjort. Den dagen kommer även för er. Vi som lever i den idag, är bara några år före er. Men verkligheten bromsar inte för någon, inte ens för dem som skapat den.
Postad av Austin Powerwich"

Läs hela det utmärkta inlägget, en kommentar till artikeln, på KommunalArbetaren!
Finns även på Feminix Ordförråd.
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

7 kommentarer:

  1. Mejlat texten till en massa människor som jag känner som inte röstar på SD. Men som ändå har samma negativa hållning till invandringens utveckling. De inser inte lägets allvar, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Borde vara en ögonöppnare.

    SvaraRadera
  3. Bra artikel. men varifrån kommer kommentarerna?

    SvaraRadera
  4. Mycket bra skrivet, får inte det här vanliga Svensson att vakna då måste dom vara i koma.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

    SvaraRadera
  5. Kommentaren av Austin Powerwich finns på Kommunal-Abetaren efter artikeln "Breivik inte ensam om sina åsikter".
    http://www.ka.se/index.cfm?c=98253

    SvaraRadera
  6. Det här var f-n-i-mej det bästa jag läst på mången god dag.Finns det alltså hopp? Leverera till blåögdamaffian i Rosenbad!Genast!
    http://soldatmamma.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. GÅ IN PÅ NEDANSTÅENDE VIDEOLÄNK OCH SE HUR DET ÄR I ENGLAND, REPORTAGE FRÅN ENGLAND CNN.

    HOPPAS DET INTE BLIR LIKA I SVERIGE.

    http://www.youtube.com/watch?v=-mlxMndnlzw&feature=related

    SvaraRadera