onsdag 10 november 2010

Svenskens enda stolthet: Självföraktet?

En av våra mest svenskföraktande svenskar är Ann-Charlotte Marteus. Hon formligen briljerar i förakt för allt svenskt. Vem kan glömma detta?:
"Men den arabiska kulturen är en urgammal, ofantlig skattkammare. Den svenska kulturen är lite mer som en - etta med kokvrå." Hon broderar ut sitt svenskförakt så här:
"Helt kan Kawthar inte smälta in. Svenska ungdomars rökande, drickande och fria sexualitet rimmar inte med hennes kulturs värderingar. Men det verkar inte vara någon stor sak för henne.
'Jag är arab. Jag följer den arabiska stilen,' säger hon lakoniskt. 'Det är bra.'
Arabisk. Jag hajar till. Det ordet används nästan aldrig längre. I debatten är det bara 'muslimer', 'muslimskt' och 'islam'.
Men den arabiska kulturen är en urgammal, ofantlig skattkammare. Den svenska kulturen är lite mer som en - etta med kokvrå.
Kawthars pappa Abbas brukade lära sina barn att recitera arabiska dikter utantill när de var små. Jag undrar, vad går igenom en kultiverad invandrares huvud när han bestämmer sig för att seriously adoptera den svenska kulturen?
Och får veta att han först och främst måste lära sig att älska juvelen i vår kulturella krona: Emil i Lönneberga."
Ja, där fick vi veta att Emil är strunt jämfört de kultiverade arabiska dikterna. Budskapet är tydligt: Du ska skämmas över att vara svensk!  -----Jag vill inte!-----Jag vill inte skämmas över att vara svensk!-----

Nåväl, här sitter Marteus i TV och vill att Ring P1 ska censurera invandringskritiken.


Emil i Lönneberga! Tack till dig som lagt upp filmen på YouTube! RIP.


Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

5 kommentarer:

  1. Ann-Charlotte Marteus ser inte snäll ut!

    SvaraRadera
  2. Ingen gör en struts av en kycklingfjäder såsom en Sverigedemokrat. SvenskFÖRAKT? Hur kan du ta dig själv på allvar?

    SvaraRadera
  3. Oscar!Mona Sahlin sa ju att svenskar var avundsjuka på invandrare för att de har en så fin kultur och något som håller dem samman."Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." Liknar det förakt eller stolthet?
    Reinfeldt sa att ursvenskt var bara barbariet. Maud O. sa att det var folk utifrån som hade byggt Sverige.

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Feminix! Det handlar exakt bara om svenskförakt. Sinnessjukdomen oikofobi har drabbat nästan hela jävla etablissemanget. Oscar: Det jävliga är att det är en av få sinnesjukdomar som är smittsam dessutom...,,

    SvaraRadera
  5. Måna och Barbaren får tala för sig själva. Dom har ingen rätt att uttala sig som representanter för svenska folket.

    SvaraRadera