tisdag 27 april 2010

Hon ökar politikerföraktet

Margaretha Ericsson, KD i Norrköping, skriver i sin NT-blogg:
"I går var alla partier inbjudna av PRO för att diskutera äldrepolitik. En intressant förmiddag med flera inlägg från politiker som förvånade - i alla fall mig, men kanske en del av pensionärerna också.[...]
Det värsta anförandet kom nog ändå från de som representerade SPI, Sveriges pensionärers intresseparti. De ville att man skulle titta på hur stor kostnad vi hade för våra invandrare. Det kändes som om SD satt bredvid mig. Tragiskt!"
 Menar hon att alla som vill veta vad invandringen kostar är Sverigedemokrater?
Snälla Margaretha, i så fall är nog de flesta av oss Sverigedemokrater. Märker du inte vad du sysslar med? Att fråga vad invandringen kostar, vad är det, Margaretha? I en demokrati har vi väl rätt att få veta vad allt kostar? Allt, även invandringen.
 Det tragiska är ni hycklande politiker.
Tipset kom förstås från Politiskt Inkorrekt. Varifrån annars?
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se! Och jag länkar till Sverigedemokraterna

6 kommentarer:

  1. Jag sände nedanstående e-brev till:
    margaretha.ericsson@norrkoping.se

    Kopia till: Äldre och folkhälsominister Maria Larsson som nås via christina.elmsand@social.ministry.se

    Kopia till: Partiordförande
    goran.hagglund@kristdemokraterna.se

    De behöver påminnas om verkligheten.


    Jag fick tips om din blogg efter att du hade skrivit en märklig kommentar till en SPI-representats fråga om invandringens kostnader.

    Så här skrev du:
    /*"Det värsta anförandet kom nog ändå från de som representerade SPI, Sveriges pensionärers intresseparti. De ville att man skulle titta på hur stor kostnad vi hade för våra invandrare. Det kändes som om SD satt bredvid mig. Tragiskt!"*/

    I dagens problematiska statsekonomi pressas kostnaderna för vård, skola och omsorg medan migrationskostnaderna inte får röras. Det är alldeles naturligt att en pensionär ställer frågan om hur stor kostnaden för invandringen är och din kommentar är mera tragisk än pensionärens fråga. Den är till och med oförskämd!

    Jag är centerpartist och pensionär http://old.centerpartiet.se/templates2/PersonalPage.aspx?id=6350
    Om jag inte redan hade svaret, skulle jag ställa samma fråga.
    Jag anser att din kommentar är enfaldig och att du bör be pensionären om ursäkt.

    Germund Andersson

    SvaraRadera
  2. Mycket mycket bra! Tack för det!

    SvaraRadera
  3. Germund har rätt. Här i Södertälje har politikerna tagit öronmärkta pengar som staten gav till södertäljes grundskolor eftersom de är sämst i sverige, till "mat och husrum" åt flyktingar. 200 miljoner kronor för att vara exakt.
    http://vargiveum.wordpress.com/2010/04/26/vanstern-klappar-sig-pa-brostet-skolor-ska-fa-50milj-i-sodertalje/

    SvaraRadera
  4. @Feminix. Jag ser att du länkar till min blogg, vilket jag är ytterst tacksam och smickrad av. Jag har bytt till Wordpress.com Kanske du vill ändra länken? http://vargiveum.wordpress.com/feed

    SvaraRadera
  5. Men snälla du. Man kanske ska kolla hur mycket alla brott som sker i Sverige kostar istället för att hålla på med invandringen, att folk får komma till Sverige är någonting positivt, inte negativt.

    SvaraRadera