tisdag 28 april 2009

Liberalismen farligare än islamismen?

Solguru har lämnat en klargörande kommentar till mitt inlägg om Oskorei, "Islam - Europas räddning":
"Efter diverse debatt om det här ämnet kanske undertecknad kan få svara:

Oskorei ser liberalismen som faran, men inte Islam som räddningen. Eventuella 'samarbeten' har inte att göra med acceptans av muslimska gruppers tillväxt och i förlängningen dominans av Sverige.

Sedan kan man förstås diskutera också det som faktiskt sägs, men bara för att få stopp på föreställningen att Oskorei plötsligt blivit muslim eller vill införa Islam i Sverige som en 'räddning' känns förtydligandet väsentligt."

Tack Solguru! Jag måste erkänna att jag ändå inte riktigt förstår hur Solguru och Oskorei resonerar.

Läs även andra bloggares åsikter om ,
Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar