lördag 22 december 2007

Jag vill debattera med en socialdemokrat!

Idag halkade jag in på Roger Jönssons blogg när jag sökte på det "mångkulturella samhället". Han skriver mycket bra och jag håller med honom om allt han säger. Han skriver att vi ska lyssna på varandra.Han vill ha ett varmt och gott Sverige som tar hand om dem som har det svårt. Han tycks ha ett varmt hjärta som klappar för de som inte är rika miljonärer. Han tror på det mångkulturella samhällets välsignelse för Sverige. Jag är mer tveksam. Jag önskar att allt var så enkelt att jag kunde dela hans övertygelse om att sossarna har lösningen på Sveriges problem. Men jag tror inte heller att de borgerliga har lösningen. Mitt dilemma är att inget etablerat parti bryr sig om vad jag tycker. Mina åsikter är bannlysta. De kan kort sammanfattas: Återupprätta Folkhemmet! Ge oss ett Nytt Folkhem! Jag föddes på 40-talet i en fattig arbetarfamilj. Självklart blev jag sosse som mina föräldrar. Jag var helt övertygad om att sossarna ville mig väl. Men när jag fick barn och ville vara hemma och ta hand om familjen, då blev jag grymt besviken. Verkligheten var inte som jag hade trott. Min dröm var de gamla sossarnas dröm. Den delades inte av de nya sossarna, de som tog över efter Erlander.Jag skrev ett inlägg på Roger Jönssons blogg och välkomnade honom till en debatt här på min blogg. Välkommen du med, så kanske vi kan debattera, med respekt för varandras åsikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar